Wednesday, April 15, 2009

lemahnya aku


“kadangkala diri ini tidak kuat untuk menahan bisikan syaitan, diri ini tidak kuat menahan gelodak hati, yg kadang kala merasakan diri ini tidak diperlukan, yang kadangkala merasakan ada suatu jurang yang panjang, yang seringkali menilai dan merungkai kesalahan diri dan kesilapan langkah hati…

oh tuhan yang maha mengetahui apa yang tidak ku ketahui, Yang maha merasai apa yang aku rasai, yang maha melembutkan apa yang didalam hatiku ini, yang maha menghilangkan segala apa prasangka buruk terhadap saudaraku sendiri…aku tidak sanggup memakan daging saudara ku sendiri!!

oleh itu, hindarkan lah aku dari hasutan syaitan dan nafsu yang senantiasa berlumba2 untuk bertakhta dalam mahalus saa’dah walfarh, yang senantiasa berebut untuk menjadikan jurang itu bertambah besar dan bertambah besar!!…sungguh aku tidak mengerti!! mungkinkah aku yang emosi??mungkinkah aku yang tidak mengerti?? mungkinkah kerana lemah nya kasih dan sayangku terhadap YANG MAHA MENGASIHANI??

aku telah cuba sedaya upaya menghindarkan mainan hati, menghilangkan pesona bisikan halusinasi…aku telah cuba!! namun, seringkali terasa jurang itu amat luas, walaupon talinya ada dihadapan mata…inginku tarik, namun takut tidak bersambut…aku kini seperti sebatang kayu yang dijadikan tempat untuk berhenti rehat sahaja, apabila usai berehat, saat aku ditinggal pergi…DITINGGAL PERGI!!

oh TUHAN!! kekalkan lah persaudaraan kami walaupon aku tahu mungkin kerna silapku, KERNA EGOKU…namun berikanlah aku peluang untuk membaiki diri yang lemah, untuk mengembalikan ukhwah yang gah suatu masa dahulu…MUNGKIN!!!! tidak adakah sekelumit ruang untuk ku merungkai tali emas kembali?? hmm namun, perasaan dan hati diserahkan segalanya kepada ALLAH…kepadamu sahajalah tempat pergantunganku…”

No comments:

Post a Comment